Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

torsdag 11 juni 2015

Flyttar till Trade Venue

För ett tag sedan fick jag ett erbjudande om att börja blogga på Trade Venue och efter lite betänketid har det nu blivit dags för mig att byta hemvist.

Trade Venue är som de själva skriver en ny social mötesplats för stora- och små sparare och målet är att skapa en så heltäckande börs- och ekonomisajt som möjligt.

Det jag gillar mest än så länge är deras integrerade forum eftersom det möjliggör lite längre och djupare diskussioner mellan flera användare. Lite som kommentarerna på en stor känd blogg som existerade till för inte så väldigt längesedan. Vilket kanske är att ta i men potentialen är hursomhelst stor. Vi får se vad det utvecklas till och det ska bli kul med omväxling!


Det är klart att jag blivit lite fäst vid min blogg på nuvarande plattform efter några års bloggande men jag kommer fortsätta blogga precis som vanligt med enda skillnaden att det är på en ny adress. Jag tror på idén med Trade Venue och eftersom sajten kommer fortsätta utvecklas kontinuerligt så är det roligt att vara med och bidra till utvecklingen. Det finns fortfarande några lättare barnsjukdomar men de verkar byggas bort i rask takt.

Under en övergångsperiod kommer jag publicera en del inlägg även här, och sedan blir detta adressen till min nya hemvist om du vill fortsätta följa min resa mot miljonen och fortsatt lärande om aktier och privatekonomi. Om du istället föredrar RSS så hittar du min feed här.

Vi ses även framöver hoppas jag!

1 kommentar:

  1. Du får skriva ett inlägg om vad som händer med besöksstatistik mm. Jag upplever att de som flyttar sina bloggar på Trade venue får färre kommentarer och mindre besök men det kan bara vara en känsla. Det är iaf jävligt bökigt att kommentera där tycker jag så jag brukar låta bli.

    SvaraRadera