Om mig      Mål      Strategi      Regler      Portfölj      Utdelning

måndag 31 mars 2014

Snålmånad vecka 1

Så har första veckan av snålmånaden passerat. Jag har levt ungefär som jag brukar nu under min föräldraledighet. Dagarna flyter på med långa promenader och besök på lekplatser.

Den största skillnaden är väl ett väldigt räknande på matkvittot för att se vad portionspriset egentligen blir när man lagar mat och gör matlådor. Det är inget jag brukar tänka på alls annars så lite ökad medvetenhet har det nog skapat. Köpte också en stock billigt snus och några öl för att bjuda vänner på vilket drog upp utgifterna väsentligt. Har däremot kunnat spara lite pengar när jag blivit bjuden på lunch av föräldrar som kommit på besök.

Veckans matsedel såg ut ungefär såhär (lunch + middag):
25/3: ärtsoppa + ryssröra (8 kr)
26/3: ryssröra + gulasch (8 kr)
27/3: ärtsoppa + fläskfilé (36 kr)
28/3: nudlar (4,50 kr) + lax (37 kr)
29/3: macka + gulasch
30/3: lax + tjockpannkaka (18 kr)
31/3: bjuden + rester bjuden

Det här blev veckans utgifter:

Mat: 164,50 kr
Snus: 149 kr
Öl: 153 kr
Nöjen: 25 kr

Summa: 491,50 kr

Vad bra det ser ut med snus tillsammans med öl som största post. :) I nästa vecka blir det dock enkelt att kapa bort iallafall ölen eftersom jag inte handlar det speciellt ofta. Snuset är en last jag anser mig vara värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar